Francuska zupa warzywna

IMG_0434

Mam do niej słabość… Rozgrzewa w zimie, wzmacnia na wiosnę, przynosi ulgę latem i pociesza jesienią. Zupełnie wegańska (w oryginalnym przepisie jest masło, które zastąpiłam olejem kokosowym). Cudownie lekka. Wyjątkowo pożywna. Rozkosznie kolorowa. Zamiast trybuli, której nasion nigdzie nie mogę znaleźć, doprawiam ją pietruszką i/lub szczypiorkiem. A oto krótka instrukcja, jak ugotować te zupę według Pięciu Przemian:

OGIEŃ: Do gorącej wody (około 1,5 litra)
ZIEMIA: wrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię, 2 marchewki (plasterki), 3 pokrojone łodygi selera naciowego, łyżeczkę oleju kokosowego
METAL: potem dajemy drobno posiekaną cebulę (opcjonalnie) i pokrojonego w plastry pora oraz zmiażdżony ząbek czosnku. Doprawiamy pieprzem.
WODA: Dodajemy 8 szczypt soli. Gotujemy około 15 minut (od przemiany ognia do przemiany wody)
DRZEWO: Następnie dajemy pokrojone kawałki dwóch pomidorów i trochę posiekanej pietruszki. Gotujemy jeszcze około 5 minut, aż warzywa zmiękną.

4 thoughts on “Francuska zupa warzywna

  1. Świetne i proste! Ja głownie robię zupy wegańskie lub wegetariańskie, ale brakuje mi pomysłów. Skorzystam na pewno.

  2. Uff, udało się, dzieci zjadły, nawet bez dużych problemów. Zupa to jedyny sposób, aby jadły urozmaicone warzywa. Co prawda musiałam im dodać troche makaronu na zachętę 😉

  3. „Dwa pokrojone kawałki dwóch pomidorów” to przejęzyczenie (bo mi ślinka ciekła 😉 Cieszę się, że Mai i Arturowi smakowało! Niedługo przepisy na następne zupy. Będą też takie potrawy, które możesz zrobić wspólnie z dziećmi 🙂

Skomentuj

